جایزه ادبی صادق هدایت

بنا به اعلام جهانگیر هدایت (دبیر مسابقه جایزه ادبی صادق هدایت) امسال 800 نویسنده از ایران، کشورهای همسایه و ایرانیان خارج از کشور در این مسابقه به رقابت پرداختند.

داستانها در دو مرحله ارزشیابی شده و پس از طی مرحله دوم برندگان نهایی به این ترتیب برگزیده شدند : برنده اول: سرکار خانم “سمیرا کوثری” از شهر مزارشریف در افغانستان که با ارسال داستان “آخرین پانزده دقیقه حق لمس” بهترین داستان مسابقه سال 1401 شناخته شد.

به خانم کوثری تندیس صادق هدایت اهدا می شود . خانم کوثری متأسفانه بیکار است و تحصیلات او هم متوقف شده است.

سه نفر برندگان بعدی که هر سه در مقام دوم قرار می گیرند ، عبارت اند از: سرکار خانم ” لیلا دارابی ” داستان ” نفير ” سرکار خانم ” سحر رفیع ” داستان ” شاخ ” و خانم ” یاسمین حسین زاده ” داستان ” دزد عروسک ها ” که لوح افتخار مسابقه به آنها اهدا می شود.

در مسابقه امسال چند نکته قابل توجه است، اولاً 65 درصد شرکت کنندگان خانم ها بودند و چهار نفر برندگان مسابقه هم خانم ها هستند.

ما قبلاً دو برنده مسابقه از افغانستان داشتیم؛ ولی امسال برنده اول مسابقه از افغانستان است و ما این مهم را به جامعه نویسندگان افغانستان، به ویژه خانم های افغانستان تبریک می گوئیم و موفقیت بیشتر خانم های افغانستان در هنر و ادبیات زبان فارسی را از ایزد یکتا خواستاریم و امیدواریم در افغانستان خانم ها در جا و مقامی قرار گیرند که شایسته آنها است . ضمناً برای اهدا جوایز برنامه ای نخواهیم داشت .

منبع خبر: صفحه اینستاگرام جایزه ادبی صادق هدایت

دیدگاهتان را بنویسید