آخرین رمان گابریل گارسیا مارکز روز چهارشنبه، ۶ مارس یعنی در سالگرد تولدش و ۱۰ سال پس از درگذشتش منتشر شد.

به گزارش سمر به نقل از  شهرآرانیوز، آخرین رمان گابریل گارسیا مارکز، نویسنده به‌نام کلمبیایی سبک رئالیسم جادویی و برنده جایزه نوبل در حالی روز چهارشنبه ۶ مارس یعنی در سالگرد تولدش و ۱۰ سال پس از درگذشتش منتشر شد که پسرانش می‌گویند این رمان، چالشی دلهره‌آور برای پدرشان بوده است.

این رمان که «تا ماه اوت» یا «ماه اوت همدیگر را خواهیم دید» نام دارد، روز ۶ مارس به زبان اصلی آن یعنی اسپانیایی و با تیتر «En agosto nos vemos» منتشر شد و قرار است تا پایان ماه جاری نیز نسخه انگلیسی‌ آن (Until August) منتشر شود.

گابریل گارسیا مارکز نوشتن این رمان را پانزده سال قبل از مرگش آغاز کرد. این رمان داستان زنی میانسال به نام آنا ماگدالنا باخ را حکایت می‌کند که هر سال در ماه اوت در یکی از جزیره‌های کارائیب به سر مزار مادرش می‌رود و از فرصت این سفرها استفاده می‌کند تا زندگی خانوادگی‌اش را کناری بگذارد و رابطه نزدیکتری با غریبه‌ها داشته باشد.

گابریل گارسیا مارکز پس از آنکه بخش اعظم این رمان را نوشت، در سال ۱۹۹۹ میلادی اولین فصل آن را برای دیگران خواند؛ اما به دلیل نارضایتی از بقیه کار، از انتشار آن خودداری کرد. در عوض، نسخه‌های خطی این رمان را به اعضای خانواده‌اش داد.

رودریگو و گونزالو، پسران گابریل گارسیا مارکز روز سه‌شنبه در جریان یک رویداد مطبوعاتی آنلاین در اسپانیا گفتند که پدرشان آخرین کتابش را «به هم ریخته» می‌دانست و به همین دلیل معتقد بود که باید آن را کنار گذاشت.

مطالب بیشتری بخوانید:

با این وجود بستگانش تصمیم می‌گیرند که این نسخه خطی و سایر متعلقات به این رمان را در مرکز «هری رنسوم» که یک آرشیو و کتابخانه متعلق به دانشگاه تگزاس آمریکاست، نگهداری کنند.

به گفته گونزالو گارسیا، دانشگاهیان که بخش‌هایی از این اثر را خوانده‌ بودند، دو برادر را متقاعد کرده‌اند تا آنها را در یک کتاب جمع‌آوری و به مناسبت نود و هفتمین سالگرد تولد پدرشان منتشر کنند.

گونزالو گارسیا می‌گوید: «وقتی نسخه‌ها را دوباره خواندیم، متوجه شدیم که کتاب بسیار بهتر از آن چیزی است که به یاد می‌آوریم.»

پیلار ریس، مدیر تحریریه شرکت چندملیتی نشر «پنگوئن رندوم هاوس» نیز می‌گوید که نسخه انگلیسی این رمان روز ۲۰ مارس به کتابفروشی‌ها می‌رسد.

فرزندان گابریل گارسیا مارکز همچنین این شایعه را که این رمان پایانی ندارد، رد و اعلام کردند که پدرشان پیش از مرگش ماجراهای قهرمان داستان را کامل کرده است.

گونزالو گارسیا می‌گوید: «این رمان در واقع مجموعه‌ای از نسخه‌های پراکنده اما کامل بود.» او می‌افزاید که آنها کاری شبیه به باستان شناسان انجام دادند تا بتوانند قطعات این رمان را در کنار هم قرار دهند و به یک پایان برسند.

رودریگو همچنین اعلام کرد که رمان «تا اوت» آخرین کتاب چاپ نشده پدرشان است و دیگر هیچ رمان پنهان مانده‌ای از او وجود ندارد.

گابریل گارسیا مارکز که در مکزیکو سیتی درگذشت، یکی از معتبرترین نویسندگان جهان است و موتور محرک موج اصلی ادبیات آمریکای لاتین محسوب می‌شود که در دهه‌های شصت و هفتاد میلادی ظهور کرد.

پلتفرم نتفلیکس نیز قرار است امسال سریالی را با الهام از شاهکار او «صد سال تنهایی» پخش کند.


مطالب بیشتری را در سایت سمر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید