رقابت ۶ نویسنده زن برای جایزه ادبیات داستانی

رقابت زنان برای جایزه ادبیات داستانی+شش نامزد نهایی

26 آوریل، 2023⁩ توسط ⁨حسین شایسته⁩
فهرست شش نامزد نهایی جایزه ادبیات داستانی زنان با حضور دو برنده سابق و چند رمان اولی اعلام شد.در فهرست نهایی این جایزه نخستین رمان سه نویسنده با دو برنده پیشین جایزه ادبیات داستانی زنان برای کسب این جایزه ادبی در سال ۲۰۲۳ رقابت می‌کند، فهرستی که از سوی «لوئیز مینچین» رئیس هیات داوران جاه‌طلبانه و سختگیرانه توصیف شده است.

«فایر راش» نوشته «ژاکلین کروکس»، «تعدی» به قلم «لوئیز کندی» و «پروانه‌های سیاه» از «پریسیلا موریس» سه رمان اولی هستند که در میان شش نامزد نهایی جایزه ادبیات داستانی زنان در سال ۲۰۲۳ قرار گرفته‌اند.

«باربارا کینگ سولور» که در سال ۲۰۱۰ با رمان «لوکونا» برنده این جایزه ادبی شده بود امسال با رمان «شیطان کاپرهد» به جمع نامزدهای نهایی راه یافته و «مگی اوفارل» برنده جایزه ادبیات داستانی زنان در سال ۲۰۲۰ نیز امسال با رمان «پرتره ازدواج» فرصت کسب دوباره این جایزه را دارد.

این فهرست با رمان «پاد» نوشته «لالین پول» کامل می‌شود.

سال گذشته رمان «کتاب ماهیت و پوچی» نوشته «روث اوزکی» به عنوان اثر برگزیده «جایزه ادبیات داستانی زنان» معرفی شد و جایزه ۳۰ هزار پوندی آن را دریافت کرد.

جایزه ادبیات داستانی زنان در سال ۱۹۹۶ و پس از اعتراض‌های زیاد به فهرست نامزدهای نهایی بوکر ۱۹۹۱ که در آن هیچ اثری از نویسندگان زن وجود نداشت، تاسیس شد.

این جایزه هر ساله به برترین رمان بلندی تعلق می‌گیرد که توسط یک نویسنده زن به زبان انگلیسی نوشته شده و در بریتانیا منتشر شده باشد.

برنده جایزه ادبیات داستانی زنان در سال ۲۰۲۳ در تاریخ ۱۴ ژوئن (۲۴ خرداد) اعلام می‌شود.

همچنین رقابت زنان برای جایزه ادبیات داستانی+شش نامزد نهایی در تلگرام بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید