دورهمی نقد و بررسی کتاب سرشاخه ها باحضور نویسندگان کتاب دکتر صحافیان و سرکارخانم مولوی

دورهمی کتاب
این هفته نقد و بررسی کتاب سرشاخه ها با حضور نویسندگان کتاب دکتر صحافیان و سرکارخانم مولوی

⏰پنجشنبه ۵ مهرماه۹۷

فرهنگسرای فناوری ورسانه مشهد

گردهمایی نویسندگان مشهدی که ادبیات پایداری را قلم زدند.

با یاد و نام خدا به بهانه پاسداشت هفته دفاع مقدس جمعی از اعضای انجمن سمر در فرهنگسرای فناوری و رسانه به دعوت مدیریت محترم فرهنگسرا, گرد هم آمدند و از ادبیات پایداری و چگونگی شکل گیری آن صحبت گردند.
جلسه با نام خدا شروع شد. پیرامون کتاب سرشاخه ها که با موضوع ادبیات پایداری چاپ شده است صحبتهایی شد سپس دکتر صحافیان که داستان حسرت را در این مجموعه داشتند. چگونگی نویسنده شدن و قلم زدن در این وادی را توضیح دادند. سخنران بعدی نجمه مولوی از نویسندگان پیشکسوت مشهدی بود که پیرامون چگونگی تالیف کتاب صحبت کرد و سپس داستان جمجمه های تاریک را که درکتاب چاپ شده بود برای حاضرین قرائت کرد دکترصحافیان در نوبت بعدی داستان حسرت راخواندند.
سپس سوالاتی از سوی حاضرین مطرح شد که از سوی دکتر صحافیان و خانم مولوی پاسخ داده شد. علاقه مندان به داستان نویسی بخصوص دوستانی که به ماهیت ادبیات جنگ و دفاع می اندیشند دوست داشتند تا با داستانهایی مواجه شوند که تعلیق داشته باشد و مخاطب را تا انتهای داستان همراهی کند و عقیده داشتند. داستانهایی که بیشتر در کتابخانه های عمومی و سازمانی و مساجد وجود دارد. کشش لازم را برای جذب مخاطب جوان ندارد. خوب خواهد اگر دراین مورد فکری شود شاید یکی از دلایلی که جوانها به کتابهای ادبیات ترجمه کشش دارند کمبود همین ناگهانی ها و غافلگیری گیری ها در داستان است که خواننده نتواند ادامه داستان را حدس بزند.
مخاطب برای ادامه داستان به انگیزه نیازدارد و این انگیزه را, نويسنده است که ایجاد میکند تا مخاطب را تا انتها بماند.
جلسه درساعت شش بعدازظهر با صلوات برمحمد و ال محمد. خاتمه یافت.

نجمه مولوی

دیدگاهتان را بنویسید