بیانیه اعلام موجودیت “انجمن کاریکلماتور ایران”

در سال 1346 خلق گونه ی ادبی جدیدی به نام “کاریکلماتور”  با ابداع پدر کاریکلماتور ایران زنده یاد “پرویز شاپور” رقم خورد، با توجه به این مهم و برای حفظ حریم کاریکلماتور و جلوگیری از آسیب های احتمالی، رسالتی بر دوش همه علاقمندان به هنر کاریکلماتور نویسی گذاشت که در جهت  پیشبرد  آن تلاش کنند، بدین منظور برای اعتلای این پدیده ی نوظهور ادبی، تشکیل انجمنی با حضور پیشگامان با سابقه و مجرب تحت عنوان ” انجمن کاریکلماتور ایران” ضروری به نظر رسید.

لذا ما تشکیل دهندگان انجمن کاریکلماتور ایران، با افتخار موجودیت انجمن را اعلام، و متعهد می شویم به اهداف‌ زیر جامه عمل بپوشانیم:

1. حفظ و ترویج هنر کاریکلماتور: به عنوان پیش گامان کاریکلماتور نویسی در ایران، اصلی‌ترین هدف ما حفظ و ترویج هنر کاریکلماتور است. برآنیم با تولید آثار برتر و قدرتمند، شناخت مردم را نسبت به اهمیت و جذابیت این گونه ادبی جذاب و ارزشمند افزایش دهیم.

2. ساخت فضای مشترک و همبستگی: اعضای انجمن ما دارای تجربه‌های گوناگون و آثار نوشتاری متعدد در خلق کاریکلماتور هستند. ما با ایجاد فضای مشترک کاری و هم اندیشانه بین اعضا، قادر خواهیم بود از تبادل ایده‌ها و تجارب بهره‌ بریم و به همراهی و همدلی در مسیر هنریمان دست یابیم.

3. آموزش و انتقال تجربه: به عنوان طلایه داران این هنر، می‌توانیم نسل جوان کاریکلماتور نویس را در طراحی و آفرینش آثار خلاقانه بر مبنای استفاده از جمیع آرایه های ادبی، آموزش دهیم و با تشکیل دوره های آموزشی تلاش نموده و این مهم برایمان بسیارحائز اهمیت و در اولویت است.

4. حفظ حقوق صاحبان اثر: تاکید داریم که حقوق صاحبان اثر را حفظ کرده و از هرگونه سوءاستفاده یا سرقت ادبی این آثار جلوگیری کنیم. این امر برای حفظ ارزش قانونی و اقتصادی آثار هنری بویژه کاریکلماتور، بسیار حیاتی است.

5. ارتقاء هنرمندان: به‌عنوان اعضای انجمن، مسئولیت داریم تا هنرمندان جوان را در توسعه و پیشرفت کاریکلماتور نویسی همراهی کنیم و به ترغیب ناشران بزرگ و معتبر کشور برای به چاپ رساندن آثار فاخر نوقلمان این شاخه ادبی، همت گماریم. در خاتمه یاد آور می شویم که انجمن کاریکلماتور ایران طبق قوانین موجود کشور فعالیت نموده و به هیچ حزب ، نهاد ، دسته و گروهی وابسته نبوده و مستقل است .

امضا کنندگان:

۱_ابوالقاسم صلح جو

۲_حسین ناژفر

۳_ آرش سیستانی

۴_ روح اله کرهانی

۵_ علیرضا جمشیدی

۶_عباس گلکار

۷_ سهراب گل هاشم

به تاریخ 16آذرماه 1402 خورشیدی

آدرس کانال تلگرامی انجمن کاریکلماتور


مطالب بیشتری را در سایت سمر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید