جهانگیر هدایت در خبر از برگزاری جایزه هدایت در سال جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا هدایت گفت: مسابقه ادبی صادق هدایت سال ۱۴۰۲، برگزار شد و مجموعاً ۹۵۰ داستان برای رقابت در مسابقه به دبیرخانه بنیاد هدایت واصل شد. این داستانها غیر از ایران، از کشورهای کانادا، مالزی، هلند، فرانسه، افغانستان، ایتالیا، چین، امریکا، آلمان، ترکیه، سوئد، دانمارک، سریلانکا، پاکستان، اسپانیا و قطر ارسال شده است.

جهانگیر هدایت گفت: ۵۶ درصد داستانها را خانم‌ها و ۴۴ درصد را آقایان فرستاده‌اند. امسال هم مانند سال گذشته تعداد خانم‌های شرکت کننده افزونترند. متجاوز از ۹۷ درصد داستانها را جوانان ارسال داشته‌اند. موضوع اکثر داستانها درباره جنگ و بدبختی و محرومیت و نداری است.

جالب آن که یک داستان توسط یک نویسنده ایرانی از چین فرستاده شده بود. این نشان می‌دهد مسابقه ادبی صادق هدایت تقریباً در سراسر جهان شناخته شده، مورد توجه قرار گرفته و تمایل به شرکت در آن حتی در مالزی هم ساری و جاری است. 

به گفته هدایت؛ ۵۶ درصد داستانها را خانم‌ها و ۴۴ درصد را آقایان فرستاده‌اند. امسال هم مانند سال گذشته تعداد خانم‌های شرکت کننده افزونترند. متجاوز از ۹۷ درصد داستانها را جوانان ارسال داشته‌اند. موضوع اکثر داستانها درباره جنگ و بدبختی و محرومیت و نداری است. 

وی افزود: از بین این داستانها در مرحله اول داوری هر داور حدود ۲۵ داستان را بررسی و بهترین‌ها را انتخاب می‌کند که نزد داوران مرحله دوم ارسال شده و از میان آن‌ها چهار داستان برنده مسابقه برگزیده می‌شوند. 

هدایت گفت: به بهترین داستان تندیس صادق هدایت و به ۳ نفر دیگر لوح افتخار مسابقه اهداء می‌شود. 


مطالب بیشتری را در سایت سمر بخوانید

سردار گلعلی بابایی دبیر شانزدهمین دوره «جایزه ادبی جلال آل‌احمد» شد

محمد کلباسی درگذشت

هشتم آبان سالروز درگذشت قیصر امین پور

دیدگاهتان را بنویسید