• دسته‌بندی پست:اخبار انجمن سمر
  • دیدگاه‌های پست:0 دیدگاه
  • زمان مطالعه:زمان مطالعه: 2 دقیقه

رمان عقل سرخ نوشته سید حسن موسوی منتشر شد

داستان که قهرمان آن جوانی روستازاده است و از روستایی در حومه مشهد شروع و در تهران، انگلستان، آمریکا و آفریقای جنوبی ادامه می‌یابد؛ در ژانر رئال روایت می‌شود.

اما در طول داستان، برای ارائه بهتر و دلنشین‌تر صحنه‌ها، از تکنیک‌های روایی در سبک‌های مختلف نیز استفاده شده تا بتوانم از نگاه خودم، درکی از عقل سرخ را با استفاده از این تکنیک‌ها به تصویر بکشم.

درکنار محور اصلی داستان، تلاش کردم  نگاهی کلی‌وگذرا به تاریخ سیاسی اجتماعی ایران و حوادث مهم این کشور از سال هزاروسیصدوچهل‌ودو تا هزاروسیصدونود داشته باشم. و همچنین در طول داستان، تلاش کردم با رفتن به زیر پوست جامعه، مشکلات روان‌شناختی و جامعه‌شناختی زمان را به‌ چالش بکشم.

و درکنار همه این‌ها نیم نگاهی چالشی به خرده فرهنگ‌ها مثل تقدیر، سرنوشت و خرافه پرستی نیز داشته‌ام.

قهرمان داستان، به لحاظ روان‌شناختی، شش مرحله آرکی‌تایپی را به ترتیب( معصوم،یتیم، عاشق،جستجوگر، جنگجو و مراقب و حامی) به طور کامل از سر می‌گذراند.

دراین مسیرکه نزدیک به یک قرن به درازا می‌کشد؛ برای رسیدن به معشوق از مال و جاه و جان خود می‌گذرد، هر رنج و مرارتی را در این مسیر با شوق ‌و لذت می‌پذیرد و همه چیز را درجمال معشوق می‌بیند. و برای رسیدن به او، شجاعانه به جنگ هر مشکلی، هرچقدر بزرگ می‌رود….

سید حسن موسوی از فرهنگیان و مشاوران حوزه روانشناسی و از نویسندگان دانش‌آموخته در انجمن سمر است.

راههای تهیه کتاب به شرح زیر می باشد

1⃣تماس با نشر روزگار؛ تلفن: ٠٢١٦٦٩٥٨١٤٠

2⃣سایت نشر روزگار www.nashreroozagar.com

3⃣فروشگاه دیجی کالا

4⃣فروشگاه نشر روزگار واقع در خیابان انقلاب ، خیابان دانشگاه ، نرسیده به شهدای ژاندارمری ، مرکز خرید دانشگاه ، طبقه منفی ۱ ، پلاک 4

5⃣تمامی کتابفروشی های معتبر سراسر کشور در صورت تقاضا با امضای نویسنده، لطفا از طریق واتس آپ یا تلگرام با شماره 09157670766 تماس بگیرید.
⚠در تمامی مراحل ارسال رایگان می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید