معرفی 15 تا از رمان های خواندنی دنیا

رمان‌ها این توانایی را دارند که ما را به دنیا‌های مختلف منتقل کنند، شخصیت‌های جدید را به ما معرفی کنند و طیفی از احساسات را برانگیزند

کشتن مرغ مقلد اثر هارپر لی

▪هارپر لی نویسنده کشتن مرغ مقلد یک رمان برنده جایزه پولیتزر است که به بررسی بی‌عدالتی نژادی در جنوب آمریکا در طول دهه ۱۹۳۰ می‌پردازد.

▪داستان از نگاه اسکات فینچ، دختر جوانی روایت می‌شود که پدرش، آتیکوس فینچ، وکیلی است که از یک مرد سیاه‌پوست به دروغ متهم به تجاوز جنسی دفاع می‌کند. این رمان به موضوعات نژادپرستی، تعصب و مبارزه برای عدالت می‌پردازد.

۱۹۸۴ توسط جورج اورول

▪رمان ۱۹۸۴ اثر جورج اورول یک رمان دیستوپیایی است که به بررسی خطرات توتالیتاریسم می‌پردازد. داستان در جامعه آینده می‌گذرد که در آن دولت تمام جنبه‌های زندگی شهروندان را کنترل می‌کند.

غرور و تعصب اثر جین آستن

▪غرور و تعصب جین آستن یک رمان عاشقانه کلاسیک می‌باشد که برای بیش از دو قرن قلب خوانندگان را تسخیر کرده است. این رمان داستان الیزابت بنت، زن جوان سرسختی را دنبال می‌کند که عاشق آقای دارسی ثروتمند می‌شود.

صد سال تنهایی گابریل گارسیا مارکز

▪شاهکاری از رئالیسم جادویی است که داستان خانواده بوئندیا را در طول هفت نسل روایت می‌کند.

▪داستان این رمان در شهر خیالی ماکوندو می‌گذرد و مضامین عشق، مرگ و ماهیت چرخه‌ای زمان را بررسی می‌کند. صد سال تنهایی رمانی پیچیده و مسحورکننده است که خوانندگان را مدت‌ها پس از اتمام آن مسحور می‌کند.

جنایت و مکافات اثر فئودور داستایوفسکی

▪جنایت و مکافات فئودور داستایوفسکی رمانی روان‌شناختی است که ذهن مرد جوانی را که مرتکب قتلی وحشیانه می‌شود بررسی می‌کند.

شکارچی در چاودار اثر جی دی سالینجر

▪رمان شکارچی در چاودار اثر جی. این رمان داستان هولدن کالفیلد، پسر نوجوانی را دنبال می‌کند که از مدرسه مقدماتی خود اخراج می‌شود و چند روزی را به سرگردانی در شهر نیویورک می‌گذراند.

▪شکارچی در چاودار از زمان انتشارش رمانی بحث‌برانگیز بوده است، اما همچنان یک تفسیر قدرتمند درباره فرهنگ جوانان و مبارزات نوجوانی است

گتسبی بزرگ اثر اف اسکات فیتزجرالد

گتسبی بزرگ اثر اف. اسکات فیتزجرالد رمانی است که به انحطاط و افراط در دهه بیست و خروشان می‌پردازد.

داستان جی گتسبی ثروتمند را دنبال می‌کند که سعی می‌کند عشق سابق خود، دیزی بوکانن را به دست آورد.

گتسبی بزرگ یک داستان غم‌انگیز از عشق و از دست دادن است که موضوعات ثروت، طبقه و رویای آمریکایی را بررسی می‌کند.

ارتفاعات بادگیر اثر امیلی برونته

بلندی‌های بادگیر اثر امیلی برونته یک رمان گوتیک است که داستان عشق پرشور و پرفرازونشیب کاترین ارنشاو و هیثکلیف را روایت می‌کند.

این رمان که در برابر هور‌های یورکشایر قرار می‌گیرد، موضوعات عشق، انتقام و قدرت مخرب وسواس را بررسی می‌کند. «بلندی‌های بادگیر» رمانی هیجان‌انگیز و جوی‌ست که همچنان یک رمان کلاسیک در دنیای ادبیات است.

جنگ‌وصلح اثر لئو تولستوی

جنگ‌وصلح لئو تولستوی رمانی عظیم است که زندگی چندین خانواده اشرافی روسی را در طول جنگ‌های ناپلئونی بررسی می‌کند.

آنا کارنینا اثر لئو تولستوی

آنا کارنینا اثر لئو تولستوی رمانی تراژیک است که داستان زنی را روایت می‌کند که عاشق یک افسر شجاع می‌شود و باید با عواقب اعمال او روبرو شود.

این رمان به بررسی مضامین عشق، ازدواج و نقش زنان در جامعه می‌پردازد. آنا کارنینا رمانی پیچیده و عمیقاً تکان‌دهنده است که همچنان یک رمان کلاسیک در دنیای ادبیات است.

موبی دیک اثر هرمان ملویل

به گزارش رویداد24 موبی دیک اثر هرمان ملویل رمانی حماسی است که داستان تلاش وسواس‌آمیز کاپیتان نهنگ برای انتقام از یک نهنگ سفید را روایت می‌کند.

ارباب حلقه‌ها اثر J.R.R. تالکین

ارباب حلقه‌ها یک رمان فانتزی است که داستان هابیتی به نام فرودو بگینز را روایت می‌کند که وظیفه دارد حلقه قدرتمندی را که می‌تواند دنیا را نابود کند، از بین ببرد.

این رمان مضامین قدرت، وسوسه، و مبارزه بین خیر و شر را بررسی می‌کند. ارباب حلقه‌ها یک کلاسیک دوست‌داشتنی است که در فیلم‌ها، بازی‌های ویدئویی و سایر رسانه‌ها اقتباس شده است.

محبوب تونی موریسون

معشوق تونی موریسون رمانی قدرتمند است که میراث برده‌داری در آمریکا را بررسی می‌کند. این رمان داستان، یک برده سابق را روایت می‌کند که با خاطره دختر مرده‌اش تسخیر شده است. معشوق رمانی غنایی است که مضامین خاطره، تروما و جستجوی هویت را بررسی می‌کند.

برادران کارامازوف اثر فئودور داستایوفسکی

برادران کارامازوف اثر فئودور داستایوفسکی رمانی فلسفی است که مضامین اخلاقی، معنویت و ماهیت خدا را بررسی می‌کند. این رمان داستان خانواده کارامازوف، یک گروه ناکارآمد از خواهر و برادر را روایت می‌کند که بر سر ارث خود درگیر دشمنی شدیدی هستند.

برادران کارامازوف رمانی پیچیده و چالش‌برانگیز است که به طور گسترده به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین آثار داستایوفسکی شناخته می‌شود.

فرانکشتاین اثر مری شلی

فرانکشتاین اثر مری شلی یک رمان گوتیک است که داستان دانشمندی را روایت می‌کند که موجودی هیولا را خلق می‌کند و از نتایج آن وحشت‌زده می‌شود.

این رمان مضامین جاه‌طلبی، اخلاقیات و پیامد‌های ایفای نقش خدا را بررسی می‌کند. فرانکشتاین رمانی پرنفوذ و تأثیرگذار است که تأثیری ماندگار بر فرهنگ عامه داشته است.

رمان‌ها قدرت الهام بخشیدن، به چالش کشیدن و سرگرم‌کردن ما را دارند. بهترین رمان‌های جهان مانند کشتن مرغ مقلد، ۱۹۸۴، غرور و تعصب، صد سال تنهایی، جنایت و مکافات، شکارچی در چاودار، گتسبی بزرگ، ارتفاعات بادگیر، جنگ‌وصلح، آنا کارنینا و دیگران، امتحان خود را پس داده‌اند و همچنان خوانندگان را از سراسر جهان مجذوب خود می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید